Followers

Monday, May 04, 2009

Selesai dengan sempurna....

Nampaknya selesai sudah praktikum selama 3 bulan di Sekolah Kebangsaan Mulong 2. Terima kasih yang tak terhingga kepada semua warga Sekolah Kebangsaan Mulong 2....semuanya memang sangat baik dan membantu...terima kasih sanagt-sangat. Selama 5 bulan (plus 2 bulan praktikum 2007), memang dibantu oleh guru-guru kat situ. Terutama sekali kepada mentor lah, Puan Maslizawati Mukhtar....memang best n sangat sempoi...semoga selamat melahirkan baby...hehe




mentor 2007 n 2009 - thank you



ok...nak bercakap pasal pengalaman sepanjang praktikum ni. Memang banyak pengalaman manis dan pahit. Lebih suka nak ceritakan pengalaman manis sebab yang pahit tu dah dibuang jauh-jauh...haha...


Pertama sekali, pengalaman berkenalan dengan murid-murid la...haha...walaupun ni kali kedua berpraktikum tapi takut gak penerimaan kanak-kanak ni. Arghhh...bestnya...haha...dapat main dengan budak-budak kat dalam kelas...haha...memang sesuatu yang ditunggu-tunggu tiap-tiap hari (sepanjang praktikum la...harapnya sampai bila-bila...amin). Biasala, kadang-kadang diorang buat hal; macam tak dengar kata....tapi budakkan....pandai-pandai la...haha (yo la tu...huhu...kadang-kadang hangin gak satu badan...hehe...tapi still in control)


...............................................................Kelas 4 Hebat 2009.........................................................................


Yang kedua paling best ialah dapat melakukan pengajaran dengan baik sepanjang diobserve. leganya...sebab setiap kali kena observe ni, memang dada sangat berdebar la....susah nak crita macam mana debaran tu tapi pada semua yang kena observe, mesti rasa gak la...kalau tak banyak pun sikit-sikit berdebar...haha...paling best dah tentulah observation English...ye la...subjek kritikal ni...tapi berjaya jalankan jugak...Alhamdulillah...tapi kena polish grammar la...haha...syok la buat burung dengan pelajar kelas 3Hebat ni...sungguh-sungguh diorang melukis...haha...terutama masa nak lekat tu...memang bersemangat sangat la...hahaha...takpa...yang penting enjoy....haha (gelak lagi)



dan yang ketiga....ialah observation oleh Mr. Barry dari UH la....sekali lagi aku berjaya ignorekan yang aku tengah diobserve...haha...anggap diri ni tengah duk main je dengan pelajar kelas 4H...lega jugak sebab kelas berjalan lancar...apa yang dirancang pun jadi macam yang kita nak dan harapkan...cuma aku rasa perlu tingkatkan dari segi penggunaan masa...lagi sikit masa, lagi banyak aktiviti yang meletihkan budak kena buat...(Betul jugak kata Mr barry tu...hahaha<-gelak jahat). Lepas ni kalau setengah jam aku akan pastikan murid-murid aku akan berpeluh sakan...hahahaha(da tumbuh tanduk).... Apapun, banyak lagi yang terjadi sepanjang tiga bulan yang best-best...contohnya hari sukan sekolah, sambutan maulidur rasul dan tentulah tak leh dilupakan ialah majlis perpisahan khas untuk kami...terharu betul...terima kasih semua...semoga sentiasa murah rezeki dan dirahmati...dan kepada murid-muridku sekalian, semoga cemerlang dalam kehidupan mendatang...amin.... .............................................Hari sukan sekolah - Rumah kuning JOHAN - tahniah.......................................

........................................................... sekitar perarakan Maulidur Rasul.....................................................


Chaiyokkkk!!!!