Followers

Wednesday, January 13, 2010

proses menyesuaikan diri...


oh...dah masuk 2 minggu di SK Kampung Kenang...ada beberapa perkara masih belum settle in lagi... Ya Allah kuatkan aku... Rasanya aku tak ada masalah sangat tentang sekolah ni melainkan pergaulan dengan rakan sekerja yang lain...huhu...seperti biasa, aku memang lambat sikit nak mesra...huhu...malu dan takut... :( Oh banyaknya kelemahan diri...Semoga semuanya akan lebih selesa bila lebih lama aku disini...yang penting semoga hati terus positif je... :) Tapi rasa sangat syukur sebab bila ditempat baru, timbul keinsafan tentang kerdilnya diri ni kat dalam dunia ni... :( Semoga berkekalan!

Oh...dalam seminggu masuk kelas ni, ada beberapa perkara yang dah dapat di detect dengan kanak-kanak orang asli ni...yang menyedihkan ialah kurang kemahuan belajar :( agak sedih...yang tak boleh diterima sangat tu bila sesetengah dari diorang datang ke sekolah hanya sebab nak makan ayam...huhu...

Dalam satu-satu kelas tu, perbezaan kemampuan berfikir antara pelajar amat ketara....memang kena bahagikan mereka ikut kemampuan belajar, kalau tak buat macam tu jawabnya semuanya akan hanyut tak belajar nanti...huhu... Semoga terus tabah! Amin.... I still have lots to learn about them before I really know what to do!

p/s: dikelilingi gunung ganang dan dilitupi kabus pada awal-awal pagi