Followers

Wednesday, August 12, 2009

kita yang memilihnya



1. yang bercakap bagai nak rak, tapi bila bertindak habuk pun tak gerak


2. yang bercakap hebat, yang bertindak lebih hebat dan mantap


3. yang bercakap tak banyak, tapi kerja sangat bagus dan hebat


4. yang bercakap pun tak nak, bertindak apatah lagi



Kita memilih jalan kita sendiri...huhu...aku pun kadang-kadang tak tahu juga tentang diri....harap tuhan ampunkan segala dosa dan kealpaan...semoga hati yang jauh didekatkan, semoga jiwa yang sempit dilapangkan dan semoga keterlupaan padaNya diingatkan :( Sangat berharap limpahan rinduMu tuhan :( - harapan seorang manusia jahat :(


p/s: kerdilnya manusia di bumi fana...aku???

4 comments:

  1. btul tu...dari list tu, reflect dan tgk kita ade kat mane...jadilah manusia hebat pada pandangan ALLAH...

    ReplyDelete
  2. Post apis yg ni membuat sy berfikir sejenak.Dimanakah AKU?????

    ReplyDelete
  3. aku rasa la kan...aku ada keempat2 ciri ni...berubah2 mengikut mood & ...

    ReplyDelete
  4. Maxis(ada ckp byk, ada Ckp sikit...brtukarlah ke Plan Maxis)August 18, 2009

    alhamdulillah brjaya gak ak berada kt blog apiz ni...(opss..ak xmaw ckp byk2..ak sokom bab cakap byk tp kije xjalan sbb bg ak ckp mmg smua bolih ckp tp time wat kije, smua xde, buat2 xtaw...n especially tuk gurl..henti2kanlah bercakap(bergosip)-mgk da xde kowt..sbb ni Rasulullah s.a.w. juga bersabda : “Bukanlah dia seorang mukmin (jika) dia suka menuduh, suka melaknat, bercakap kotor dan keji.” (Riwayat at-Tirmizi). Pesan Rasulullah s.a.w.: “Sesiapa yang banyak bercakap banyaklah kesalahannya, sesiapa yang banyak kesalahannya banyaklah dosanya dan sesiapa yang banyak dosanya, api Nerakalah paling layak untuknya.” (Diriwayatkan oleh Baihaqi.) Imam Nawawi ketika membicarakan hal yang sama berkata, ketahuilah, seseorang mukalaf itu sewajarnya menjaga lidahnya daripada sebarang percakapan kecuali percakapan yang menghasilkan kebaikan.

    ReplyDelete

Superb! ;)