Followers

Tuesday, August 25, 2009

akhirnya... kuih lopeh...



Alhamdulillah...akhirnya mak buat kuih lopeh khas untuk aku...haha... Nikmatnya dapat makan kuih ni di bulan puasa...tak tahu kenapa, aku mesti teringat kuih ni kalau menjelang bulan puasa...huhu...so, bila mak buat memang sangat seronok la...haha...walaupun aku bukan nak makan banyak-banyak kuih ni, tapi at least sekali dalam sebulan bulan puasa ni, kena makan jugak...haha...da macam satu kewajipan...maybe sebab kuih ni buat dari pulut kot...huhu




Terima kasih buat mak yang bersusah payah buat kuih ni...huhu...terutama bila nak cari nyok (kelapa) yang putih bersih untuk salut sekelilingnya...hehe... Mak cakap kuih ni tak berapa hijau sebab mak guna pewarna asli...daun pandan...huhu...lebih original... Yang menyebabkan kuih ni kurang bulat pulak ialah kerana sentuhan Dik Dah...huhu... Apa pun terima kasih mak sebab buatkan kuih ni ye (walaupun anak mak ni selalu je tak dengar cakap...huhu...mintak maaf). Yang penting petang ni aku buka puasa dengan senyuman sampai ke telinga...haha


p/s: mintak-mintak dapat jodoh dengan seseorang yang pandai masak pulut, kalau tak terpaksa menuntut dengan mak la...huhu...ni yang malas ni